مشکلاتی که با تعمیر و نگهداری منظم چاه می توانید از آنها اجتناب کنید

اگر شما مالک یک چاه هستید یا در نظر دارید یکی از این چاه ها را داشته باشید، مهم این است که خود را در مورد نوع نگهداری مورد نیاز برای ادامه کار آموزش ببینید. و مانند بسیاری دیگر از سیستم های اطراف شما اگر بخواهید چاه شما در شرایط مناسبی قرار داشته باشد، پمپ چاه و چاه شما به طور منظم به تعمیر و نگهداری حرفه ای نیاز دارد. همکاران در حفاری باران می توانند شما در باره نگهداری حفاری چاه آب و حفاری چاه عمیق راهنمایی کنند.

در حقیقت برنامه ریزی منظم برای بازرسی و نگهداری توسط یک متخصص می تواند به شما کمک کند تا از بسیاری از مشکلات رایج جلوگیری کنید. در اینجا برخی از مشکلات معمول چاه وجود دارد که اغلب با انجام تعمیر و نگهداری منظم می توان از آنها جلوگیری کرد.

۱. آلودگی آب آشامیدنی و آبهای زیرزمینی

گاهی اوقات آلودگی آب چاه به طور طبیعی اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، ممکن است نمک یا آرسنیک به طور طبیعی در آب های زیرزمینی وجود داشته باشد. اما چندین نوع دیگر از آلودگی ها می توانند رخ دهند که چاه به درستی کار نمی کند ، اغلب به دلیل بی توجهی می باشد.
به عنوان مثال ، اگر مهر و موم خراب شود یا پوشش چاه خورده و به خطر بیفتد ، آلودگی هایی مانند باکتری ها می توانند به آب وارد شوند. همین امر می تواند در مورد درپوش چاه مصالحه ای که بلافاصله گیر و تصحیح نمی شود صادق باشد.
اگر برای نوشیدن ، پخت و پز و تمیز کردن به چاه آب خود وابسته باشید ، آلودگی برای شما و خانواده شما خطرناک است ، بلکه به محیط زیست نیز آسیب می زند. اگر باکتری ها یا مواد شیمیایی از طریق چاه شما وارد آبهای زیرزمینی شوند ، می توانند کل آبخوان حاصل از چاه شما را آلوده کنند.

۲. خرابی خط تأمین

لوله اصلی که آب را از چاه به خانه شما می برد ، ممکن است به مرور زمان خراب شود ، که اغلب به دلیل خوردگی ، یخ زدگی یا نفوذ ریشه درخت است. برخی از علائمی که ممکن است مشاهده کنید شامل موارد زیر است:
لکه های گودالی یا مردابی بین خانه و چاه
حباب های هوا در آب شما
افزایش بدون دلیل مصرف آب
برنامه ریزی منظم برای بازرسی توسط یک متخصص اغلب می تواند به شما کمک کند هرگونه خرابی لوله کشی را کنترل کنید تا تعمیرات و تعویض قبل از خرابی فاجعه بار شما را مجبور کند که خواستار تعمیرات اضطراری شوید.

۳. خرابی مکانیکی یا الکتریکی

اگر به نظر می رسد پمپ چاه شما نیرو دارد و در حال روشن شدن است یا صداهایی را ایجاد می کند که انگار می خواهد روشن شود و با این وجود هیچ آبی پمپاژ نمی کند ، احتمالاً یک مشکل مکانیکی وجود دارد. اگر پمپ روشن نشود ، ممکن است مشکلی مانند خازن منفجر شده در کنترل کننده پمپ شما وجود داشته باشد.
بازرسی منظم پمپ چاه شامل بررسی اجزای فرسوده به منظور جایگزینی آنها قبل از خرابی آنها و بدون آب آشامیدنی برای شما است. به عنوان مثال ، یک متخصص می تواند تعیین کند که آیا خازن شروع کننده در کنترل کننده پمپ شما شروع به پایان عمر مفید خود می کند یا خیر ، سپس قبل از ایجاد مشکل واقعی آن را تعویض کنید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *