چک لیست پایانی حفاری چاه آب

پس از احداث چاه و قبل از اینکه پیمانکار تجهیزات خود را از محل خارج کند ، باید چاه را بازرسی کنید. این کار را می توان با حضور پیمانکار چاه ، حفار ، نماینده پیمانکار و کمک به او انجام داد. یک پیمانکار حفاری چاه عمیق با کیفیت خوشحال خواهد شد که همه اینها را با شما پشت سر می گذارد.

در اینجا لیستی از موارد برای بررسی وجود دارد :
عمق چاه : با گره زدن وزنه روی نوار به راحتی انجام می شود. یا در صورت ارائه از نوار پیمانکار یا فیلم خوب استفاده کنید.
عملکرد خوب: بپرسید چند گالن در دقیقه (gpm) چاه آزمایش شده ، چه مسافتی از سطح آب افتاده و چه سرعت ترمیم می شود. اگر بخشی از گزارش ساخت چاه نیست ، گزارش بخواهید.
درپوش خوب: اطمینان حاصل کنید که چاه دربسته ، ایمن بوده و درپوش آن حداقل ۶ اینچ از سطح زمین است.
ضد عفونی کننده: بپرسید آیا چاه ضد عفونی شده است؟
اطلاعات موتور و پمپ پمپ از جمله رتبه بندی و شماره سریال آنها را بدست آورید و ببینید که با مشخصات عملکرد چاه مطابقت دارند. اطلاعات گارانتی را دریافت کنید.
مشخصات لوله و کابل تخلیه پمپ چاه را بدست آورید و مطمئن شوید که مطابق با نیاز پمپ و آنچه که از شما نقل شده است ، مطابقت دارد .
در صورت نصب آداپتور بدون گودال یا مهر و موم چاه ، شرایط آن را برآورده می کند. یک نسخه از اطلاعات محصول را دریافت کنید. قبل از دفن شدن خطوط آب ، ببینید که اینها آب تنگ هستند. با درپوش چاه روی یک چاه مجهز به پمپ شناور ، مشاهده کنید که لوله های برق و سایر درزها مانند کنترل کننده های پمپ ، محکم در درپوش بسته شده و درپوش تخلیه می شود.
سیستم فشار و اجزای کنترل متناسب با چاه و پمپ هستند ، با مهارت خوب نصب می شوند و در صورت نیاز بازرسی می شوند. از پیمانکار بخواهید عملکردی را نشان دهد. تمام مدارک محصول را دریافت کنید.
گزارش ساخت یا ضبط چاه (ثبت چاه): نسخه خود را از رکورد چاه دریافت کنید. پیمانکار موظف است نسخه ای از سوابق را به مالک تحویل دهد. این ممکن است صبر کند تا پیمانکار فرم رسمی را کامل کند یا آن را در یک پرونده دولتی رایانه ای وارد کند ، اما یک نسخه از آن را دریافت کنید.
اگر پیمانکار مسئول نمونه برداری و تحویل نمونه های کیفیت آب است: کپی زنجیره نگهداری و کپی گزارش ها در صورت ارائه آزمایشگاه. اگر نتایج را درک نکنید ، برخی از توضیحات مفید است. در آخر ، اطمینان حاصل کنید که مجوزهای لازم گرفته شده و تأمین آب شما با الزامات قانونی مطابقت دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *