تعمیر پمپ شافت و غلاف

پمپ چاه آب مهم ترین اجزا یک چاه می باشد. در صورتی مشکلی برای این قطعه پیش بیاد کل سیستم دچار مشکل می شود. شما به طور دوره ای به بازرسی کنید تا بتوانید به موقع مشکلات را پیدا کنید و به رفع آن بپردازید. در ادامه این مطلب در حفاری باران راهکارهایی برای نگهداری پمپ و تعمیر پمپ شافت و غلاف را به شما آموزش می دهیم.

نشانه هایی وجود دارد که پمپ شفت و غلاف نیاز به تعمیر دارد

آب جریان ندارد

وقتی شیر آب را باز می کنید و آب از آن خارج نمی شود، ممکن است پمپ خراب چاه باشد. علت دیگر غیرمرتبط با پمپ چاه ترکیدگی یکی از لوله ها است که باعث دور شدن آب از مقصد می شود.

پمپ خوب به طور مداوم کار می کند

پمپ چاه که به طور مداوم بیش از حد انتظار کار می کند یا کار می کند نیز ممکن است به معنی خراب بودن پمپ چاه باشد. متناوبا ، این می تواند به این معنی باشد که پمپ در حال تلاش برای برداشتن آب از منبع آبی است که بسیار کم است یا می تواند ترکیدگی لوله آب را نشان دهد.

فشار آب ضعیف یا متناوب

فشار آب به تمام نقاط خروج از خانه باید برابر و ثابت باشد. هنگامی که فشار آب می بارد و جریان می یابد ، یا هنگامی که خیلی کم است ، این می تواند به معنی تعمیر پمپ چاه باشد.
در صورتی هر یک از موارد پمپ شما نیاز به تعمیر دارد. شما می توانید با همکاران در حفاری باران تماس بگیرید و با خیال راحت تعمیر پمپ شفافت و غلاف را به همکاران ما بسپارید.

فشار کم آب تعمیر پمپ شافت و غلاف

 

البته قبل از اینکه به فکر تعمیر پمپ شافت و غلاف خود باشید می توانید یکسری کار ها را انجام بدهید که به وسایل زیر نیاز خواهید داشت :
پیچ گوشتی دستی
دستگاه تست ولتاژ
عینک محافظت از چشم
کاغذ سنباده
نوار تفلون
نوار نقاش
قلم یا مداد
سوئیچ فشار پمپ
قطع کننده مدار

دستور العمل ها برای تعمیر پمپ شافت و غلاف

منبع تغذیه خود را بررسی و تعمیر کنید

پمپ کردن آب کار سختی است و پمپ چاه شما برای انجام این کار از برق استفاده می کند. اگر چاه عمیقی داشته باشید ممکن است این ولتاژ ۲۲۰ ولت باشد.
قطع کننده مدار را به عقب برگردانید و سپس به جلو بکشید تا دوباره برق جریان پیدا کند. در صورت عدم موفقیت، تغییر در قطع کننده های مدار گاهی می تواند کمک کند ، زیرا قطع کننده ها می توانند خراب شوند. قطع کننده های مدار خطای قوس (AFCI) خصوصاً مستعد خرابی هستند.

سوئیچ فشار پمپ چاه خود را تعمیر کنید

خرابی سوئیچ فشار پمپ چاه یکی از دلایل اصلی خراب شدن پمپ شافت و غلاف است. غالبا بهترین کار این است که سوئیچ کاملا تعویض شود. اما چند کار وجود دارد که می توانید برای روشن نگه داشتن سوئیچ برای مدت زمان طولانی تری انجام دهید.
هنگامی که مخاطبین رله برقی سوئیچ کمی گودال شده یا سوخته اند ، ممکن است بتوانید برای تقویت مجدد جریان الکتریکی ، تماس ها را تمیز کنید. با قطع شدن قطع کننده مدار و آزمایش این ناحیه با دستگاه تست ولتاژ ، یک تکه کوچک کاغذ سنباده را از وسط تا کرده و بین کنتاکت ها ماسه بزنید تا براق شوند.

کلید فشار پمپ چاه را تعویض کنید

اگر تصمیم دارید سوئیچ فشار پمپ چاه را تعویض کنید ، اطمینان حاصل کنید که یک سوئیچ با مشخصات برابر خریداری کنید.
پس از برداشتن محفظه سوئیچ ، سیم ها را با نوار و قلم نقاش برچسب بزنید. سیستم را کمی فشار دهید ، سپس شیر منتهی به مخزن فشار را به لوله کشی خانه خود ببندید. مخزن آب را تخلیه کنید. پس از برداشتن محفظه ، سیمها را از کلید موجود خارج کنید. کلید فشار را در خلاف جهت عقربه های ساعت از نوک پستانک آن خاموش کنید. آن لوله را تمیز کنید ، سپس نخ های آن را در نوار تفلون بپیچید. کلید فشار جدید را با آچار نصب کنید. سیم کشی را مانند قبل وصل کنید. محفظه را تعویض کنید ، برق را روشن کرده و پمپ چاه را تست کنید. اگر در هر مرحله از تعمیر پمپ شافت و غلاف به مشکل برخورید دست از کار بکشید و حتما با یک متخصص تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *