4 دلیل که باعث میشود پمپ آب شما از کار بیفتد

اگرچه داشتن چاه آب مزایای بسیاری را به همراه دارد، اما داشتن یک چاه خصوصی مسئولیت های قابل توجهی نیز به همراه دارد. شما مسئول حفظ کیفیت آب چاه و اطمینان از عملکرد صحیح کلیه تجهیزات مورد استفاده برای پمپاژ آب از چاه زمین خود هستید.
پمپ بخشی جدایی ناپذیر از هر سیستم آب چاه است. مشکلات موجود در پمپ می تواند شما را از دسترسی به آب شیرین مورد اعتماد خود بی نیاز کند ، بنابراین مهم است که بتوانید به سرعت و به طور موثر مشکلات پمپ را عیب یابی کنید. در اینجا برخی از دلایل متداول خراب شدن پمپ ذکر شده است البته ما در حفاری باران انواع خدمات تعمیر و نگهداری پمپ را انجام می دهیم و شما می توانید با همکاران در مورد حفاری چاه آب و حفاری چاه عمیق تماس بگیرید.

۱. مشکلات برق

پمپ چاه شما برای جابجایی موثر آب باید به برق دسترسی داشته باشد. اگر متوجه افت فشار آب یا کمبود کامل آب دارید، همیشه باید با نگاهی به جعبه برقی که پمپ به آن متصل است پمپ خود را عیب یابی کنید.
این مشکلات می تواند شامل فیوز مدار قطع می شود ، سیم کشی در جعبه برق آسیب می بیند یا پمپ به درستی وصل نمی شود. فرایند عیب یابی را با سیستم الکتریکی پمپ خود شروع کنید تا مسائل ساده الکتریکی را دلیل اصلی تولید کمتر آب پمپ کنید.

۲- افت سطح آب

افت سطح آب زمین شما می تواند تأثیر مستقیمی بر عملکرد پمپ چاه شما داشته باشد. بیشتر چاه های مجهز به پمپ های زیر آب هستند که در پایین چاه قرار گرفته اند و در زیر سطح آب کار می کنند. شرایط خشکسالی یا نصب چندین حلقه چاه در منطقه اطراف می تواند باعث افت سطح آب شود. اگر سطح آب به زیر پمپ شناور شما بیفتد ، هیچ آبی از چاه شما به زمین شما منتقل نمی شود.
ساده ترین راه برای رفع مشکلات پمپ ناشی از کم آبی ، پایین آوردن خود پمپ در عمق چاه است. یک متخصص می تواند یک نمونه هسته ای را برای تعیین عمق دقیق مشخص کند تا بتوانید منبع زمین خود را بازیابی کنید.

۳. اندازه پمپ نامناسب

اندازه پمپ عامل مهمی در مورد قابلیت اطمینان منبع آب شماست. پمپی که خیلی کوچک باشد قادر نخواهد بود آب کافی برای تأمین نیاز شما از چاه خارج کند. پمپی که خیلی بزرگ باشد باعث اتلاف انرژی می شود. برای انتخاب پمپی که توانایی پاسخگویی به نیازهای فعلی شما را داشته باشد ، برای کمک به جلوگیری از کمبود آب در آینده ، به کمک یک متخصص متکی باشید.

۴. تجمع رسوبات

منبع آبرسانی که در زیر زمین قرار دارد ، در معرض حمله رسوبات است. شن و ماسه ، سیلت ، زنگ زدگی یا سایر آلاینده ها می توانند به راحتی به چاه شما راه پیدا کنند و کارایی پمپ شما را به خطر بیندازند.
برخی از صاحبان چاه هنگامی که پمپ تحت تأثیر رسوب قرار می گیرد ، کاهش چشمگیری در میزان خروجی آب مشاهده می کنند ، برخی دیگر ممکن است متوجه شن و ماسه یا ذرات لجن قابل مشاهده از وسایل لوله کشی آنها شوند.
رسوبات اضافی همراه با هرگونه آب موجود در چاه به پمپ مکیده می شود. ذرات معلق می توانند خطوط داخل پمپ را مسدود کنند و جریان آب را محدود کرده و باعث می شوند پمپ برای تأمین نیازهای شما بیشتر کار کند.

برای هر گونه سوال و مشورت می توانید با همکاران ما در حفاری باران صحبت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *